Avbokningsregler

Vi förstår att oväntade saker som sjukdom eller andra oförutsedda händelser kan inträffa. En bokad middag handlar om att träffas och ha roligt, inte att oroa sig. Därför har vi valt att ha generösa avbokningsregler för att underlätta för er som vill vara våra gäster. Samtidigt ber vi er att respektera reglerna nedan, då sena avbokningar eller utebliven närvaro kan leda till onödiga kostnader och matsvinn för oss. Vi ber dig även anmäla specifika önskemål och anmäla behov av kostanpassning i god tid före ert besök för att vi ska kunna tillgodo se dem på bästa sätt.

Tack för din förståelse!

Avbokningsvillkor för middagar och andra publika evenemang på Fagerudd:
(reglerna nedan avser bokningar för privatpersoner och grupper upp till 10 deltagare. För större grupper och företagsbokningar hänvisar vi till våra ordinarie avbokningsregler för konferens som framgår av din bokningsbekräftelse).

1. Skriftlig avbokning: Alla avbokningar ska i första hand ske via avbokningslänk i din bekräftelse eller i andra hand via telefon till 0171-802 90 eller via e-post till info@fagerudd.se och bekräftas skriftligen av Fagerudd.

2. Fri avbokning: Fri avbokning tillåts fram till 6 timmar före den bokade ankomsttiden. Vid avbokning tidigare än detta återbetalas eventuella förskottsbetalningar i sin helhet. Andra regler kan förekomma vid särskilda tillfällen, och framgår då av bokningsbekräftelsen.

3. Sen avbokning eller utebliven närvaro (”no show”): Vid avbokning senare än 6 timmar före bokad ankomsttid eller om gästerna uteblir utan att meddela oss, förbehåller vi oss rätten att debitera upp till 100% av bokningens totala värde.

4. Ändringar i antal gäster: Ändringar i antalet gäster kan göras upp till 6 timmar före bokad tid. Vid senare ändringar förbehåller vi oss rätten att debitera för det ursprungligen bokade antalet gäster i enlighet med ovan.

5. Ändringar i menyn: Vi förbehåller oss rätten att ändra i menyn exempelvis på grund av råvarutillgång, eller helt enkelt för att kockarna får inspiration och vill laga någonting ännu bättre.

6. Anmälan om kostanpassningar eller andra önskemål: Behov av konstanpassning för exempelvis allergier eller köttfri diet samt andra specifika önskemål inför ditt besök måste ske skriftligen i god tid (minst 5 dagar) före er ankomst. Vi kan inte garantera att vi kan tillgodose önskemål som anmäls på plats, även om vi givetvis gör vårt bästa.

7. Ta med ditt bästa humör: Vi ser gärna att du tar med ditt bästa humör, för din och andras trevnad. Om du glömmer det kommer vi göra vårt bästa för att underlätta för dig att hitta det igen.

Information om personuppgiftsbehandling (GDPR) >>

Vi ingår i Lyckornagruppen

Lyckornagruppen ägs av en stiftelse vars syfte är att främja vetenskapligt grundad forskning och utveckling, exempelvis inom hållbar energi.

Medlemsorganisationer & certifieringar

Vi är en prisbelönt mötesplats vi är stolta att vara utvalda och mötescertifierade av Svenska möten, för att du ska få bättre möten. ⋅ Vi är engagerade i internationella IACC som samlar världens främsta mötesplatser. ⋅ Vi är anslutna till, och tecknar kollektivavtal genom, Visita, för att vara en schysst arbetsplats. ⋅ Vi är miljömärkta med Green Key som ett kvitto på vårt hållbarhetsåtagande.